Nieuws Nieuws AB InBev wordt hoofdsponsor Olympische Spelen, Corona Cero focusdrank Bierbrouwer AB InBev wordt een van de hoofdsponsors van het Internationaal Olympisch Comité (IOC). Het alcoholvrij bier Corona Cero wordt in de markt gezet als focusdrank.
Inspiratie Inspiratie AB InBev heeft binnenkort niet alleen brouwerijen voor bier, maar ook voor proteïnen In Gitec, het wereldwijde innovatiecentrum van de brouwer AB InBev in Leuven, staat Biobrew. Een proefbrouwerij voor precisiefermentatie van proteïnen. "Op lange termijn willen we overal ter wereld biobrouwerijen van de schaal van de Leuvense bierbrouwerij opzetten."
Ondernemen Ondernemen Stella Artois deelt in de klappen die voor Bud Light bedoeld zijn AB InBev ziet in de Verenigde Staten de verkoop kelderen van zijn meest gedronken bier, Bud Light. Maar ook de Belgische premiumpils Stella Artois krijgt klappen. Een kenner van het AB InBev-huis heeft “er alle vertrouwen in dat het management dit kan keren. Maar het zal tijd vergen”.
Ondernemen Ondernemen 'Moeten we beschaamd zijn voor bier, frieten en pralines?' Federaal premier Alexander De Croo (Open Vld) lanceert een imagocampagne voor België. Bier en pralines heten clichés te zijn, België moet vooral de focus leggen op innovatie en technologie. De voedingsvereniging Fevia is verwonderd dat voeding en drank niet in de campagne zitten. Fevia wil daarover een gesprek met de premier. Maar Ignace Van Doorselaere, de CEO van de pralinemaker Neuhaus, slaat en zalft tegelijk. “Bier is zeer sterk, chocolade is té Belgisch."
Ondernemen Ondernemen CEO Michel Doukeris: ‘AB InBev zal dingen doen die blijven’ Michel Doukeris, de CEO van AB InBev, ‘s werelds grootste brouwer, focust op de lange termijn en op zijn passie om te bouwen, niet te kopen.