Broodbroeders verkoopt brood bij abonnement
Broodbroeders verkoopt zijn ambachtelijke broden via een flexibele abonnementsformule. Klanten kunnen ze oppikken in een van de zeven afhaalpunten in Mechelen en Mortsel.
“Omdat we niet willen verspillen, weten we graag vooraf hoeveel broden we moeten bakken”, legt Johan Nulens uit. De voormalige bedrijfspsycholoog is al sinds 2008 traiteur in bijberoep via zijn bvba serviesaanhuis. Vorig jaar startte hij vanuit die vennootschap Broodbroeders op, samen met Steven Van der Stichelen, die zijn baan als teamleader bij IKEA opgaf om de bakkersstiel onder de knie te krijgen. De ondernemers, die naar eigen zeggen een passie voor eten delen, leerden elkaar kennen aan de schoolpoort.
“We bieden gezonde en ecologisch verantwoorde broden en gebak aan”, zegt Nulens. “Dankzij onze abonnementsformule kunnen we dat doen tegen een gunstige prijs-kwaliteitverhouding.” Broodbroeders draait een omzet van zo’n 15.000 euro per maand en hoopt daar tegen het einde van het jaar 20.000 euro van te maken. “We zijn winstgevend en willen gestaag _ maar niet te snel _ groeien”, zegt Van der Stichelen. “Onze klanten zijn vooral horecazaken, lunch- en koffiebars waar brood een fundamenteel onderdeel van de menukaart is. Maar ook particulieren die op een bewuste manier met voeding bezig zijn, kopen hun brood bij ons. Dat kan sinds november trouwens ook gewoon in ons atelier.”
Om hun klanten nog beter te bedienen, willen de Mechelse bakkers een webshop en een mobiele app laten bouwen. Die moeten de klanten de mogelijkheid bieden sneller en makkelijker brood en koekjes te bestellen. Broodbroeders werkt ook aan de uitbreiding van het aantal afhaalpunten. Daarvoor richten ze hun blik vooral op bedrijven en scholen. Ze organiseren ook workshops desembrood maken, zowel voor bedrijven als voor particulieren.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier