Ondernemen Ondernemen Belgisch mosterdmerk Bister teelt mosterdzaad in eigen land Het Belgische merk Bister, vooral bekend om zijn mosterd in de iconische granaatappelvormige potten, is bijna een eeuw oud. Dat houdt de jonge CEO Arthus de Bousies niet tegen om nieuwe wegen in te slaan. Het bedrijf investeert in een nieuwe fabriek en beijvert zich ervoor dat mosterdzaad weer in eigen land wordt geteeld.
Ondernemen Ondernemen Jef Colruyt blikt terug op carrière van 30 jaar als CEO: ‘Aan Aldi hebben we ons het meest mispakt’ CEO, pater familias, geniaal strateeg en groene rakker: geen titel is te gek om Jef Colruyt te omschrijven. Na dertig jaar zette hij zes maanden geleden een stap opzij als topman van Colruyt, de laatste volledig Belgische supermarktketen. "Om in 1973 de laagste prijzen te garanderen, was meer lef en moed nodig dan vandaag."
Nieuws Nieuws Update Geen Oreo, Lu en Côte D’Or in Colruyt-winkels door prijzenconflict: 'Prijsverhogingen zijn niet meer te verantwoorden' Klanten van Colruyt die op zoek zijn naar de vertrouwde producten van onder andere Lu, Côte D’Or en Philadelphia, staan voor lege rekken. Colruyt kon geen akkoord bereiken met de Amerikaanse leverancier, die zijn prijzen verhoogde. "Grote tariefstijgingen zijn voor ons niet meer te verwantwoorden. De situatie is helemaal veranderd ten opzichte van vorig jaar", zegt Eva Biltereyst, persverantwoordelijke bij Colruyt Group.
Nieuws Nieuws Hoe extreemlinks de vakbonden inpalmt: een analyse in 6 punten De leden van socialistische vakbond ABVV waren nooit koorknapen, maar het valt op dat syndicale acties grimmiger worden. Een belangrijke verklaring voor die radicalisering is de toenemende invloed van de extreemlinkse partij PTB/PVDA in de vakbonden. Meer militanten en afgevaardigden hebben een partijkaart. Via dat entrisme willen de neocommunisten hun greep op de vakbonden en de politiek verhogen. Een analyse.