Pas je nieuwe lingerie thuis

Nooit meer naakt in een pashokje staan. Met de lingerieboxen van CurveCatch kunnen vrouwen bh’s voortaan gewoon thuis passen. Kimia Namadchi gaf haar baan als accountstrategist bij Google op om CurveCatch te lanceren. “Mijn ouders hebben twee lingeriezaken”, zegt ze. “Tijdens de lockdown besloten we ons oudere idee van lingerieboxen eindelijk te lanceren. Onze klanten vertelden ons dat ze het daarmee eindelijk leuk vonden om een nieuwe bh te kopen.”

Welke adelbrieven kunt u voorleggen? “Dankzij onze internationale insteek en een sterk dossier ontvingen we een beurs van 10.000 dollar van Y Combinator, een van ‘s werelds grootste incubators. De accelerator XX selecteerde ons voor een trip naar San Francisco, met 70.000 dollar startkapitaal. Daarenboven zijn we een start-up bij Start it @KBC. Momenteel zoeken we innovatiesteun bij VLAIO. We willen dé referentie in onlineverkoop van lingerie in Europa en de Verenigde Staten worden. Via onze focus op data zullen we steeds slimmer de juiste maten voorstellen aan onze klanten. Daarmee onderscheiden we ons ook duurzaam van bol.com, Amazon en Zalando.”

Welke vernieuwing brengt CurveCatch? “We combineren onze ervaring uit de fysieke winkel met de digitale mogelijkheden. Via vijftien vragen over lingerie en badmode leren we de klant online kennen. Vervolgens stellen we een box met vijftien items samen. Onze klanten hoeven zelf niet meer na te denken over maten en pasvormen die verschillen per merk. Wat ze niet wensen, sturen ze terug. We proberen nu de knowhow van een expert over te brengen naar een slim algoritme.”

Wie leidt CurveCatch? “Ik wilde mijn ouders helpen en belandde in een rollercoaster. In een paar dagen had ik een website gebouwd voor de twee lingeriewinkels van mijn mama. Sinds die winkels weer open zijn, run ik de business samen met mijn partner Nils Heyman-Dewitte, die vroeger bij de Antwerpse start-up Rombit werkte. Nils werkt voltijds voor CurveCatch.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content