Wat voorafging. Sinds 2017 maakt Opel deel uit van Groupe PSA en gaat het opnieuw de goede kant op voor het Duitse merk. Onder de vleugels van PSA kan het profiteren van de synergieën binnen de Franse autogroep waardoor het nu efficiënter, lees goedkoper, kan produceren. Dat scheelt een slok op een borrel. Want geen dure investeringskost in onderzoek en ontwikkeling meer. Onderdelen zijn bovendien goedkoper geworden, door de wet van de grote getallen.

Fleet doet het beter dan globale markt

Corona spaart niks of niemand. De autosector in ons land schat het omzetverlies op zo'n 25 procent. Volgens Wim Rommel, director B2B & Used Cars Opel Belux, doet de fleet het beter dan het gemiddelde van de markt. "Op basis van de gecumuleerde inschrijvingen einde september bekleedt Opel in het B2B-segment een 10de plaats met een marktaandeel van 4,2 procent, wat een lichte daling is in vergelijking met vorig jaar. Let wel, dat is een momentopname waarbij de beschikbaarheid van populaire modellen of een modelwissel soms een negatieve impact hebben op het resultaat. Dat laatste is het geval voor de Insignia. In de loop van de volgende weken lanceren we een nieuw model wat de terugloop van de Insignia-verkoop van de voorbije maanden verklaart. Baseer ik mij op het aantal bestellingen dan ben ik er 100 procent zeker van dat wij de achterstand zullen goedmaken en dat ons marktaandeel de hoogte zal ingaan. Wat vooral voor onze dealers goed nieuws is. Tijdens de lockdown hebben zij geen inkomsten kunnen genereren terwijl de vaste kosten zijn blijven doorlopen."

Corsa blijft sterkhouder, Mokka voorbode nieuwe generatie

Nemen we de verkoopcijfers van alle Opel-modellen onder de loep dan zien we dat de Corsa de nummer één blijft. Dat bevestigt ook Wim Rommel. "Corsa is alle jaren dé sterkhouder binnen ons gamma. In 2019 heeft die een complete gedaantewisseling ondergaan en sindsdien komt die nog sterker voor de dag. Twee andere vaste waardes zijn Astra en Insignia. Die laatste heeft het in 2020 een beetje laten afweten, wat begrijpelijk is met de modelwissel in het vooruitzicht."

"Met de Crossland en Grandland X beschikken we nu ook over twee sterke troeven op de groeimarkt van de compacte en middelgrote SUV's. De grote stap vooruit verwachten we echter van de nieuwe Mokka. Die maakt gebruik van het modulaire PSA-platform en zet nieuwe maatstaven zowel op het vlak van design als innovatieve technologie. Hij vormt de voorbode van een nieuwe generatie Opel-modellen met een compleet nieuwe en zeer expressieve designlijn. Mokka oogt jong en trendy, is zeer gebruiksvriendelijk en opent de deur naar nieuwe doelgroepen. Nooit eerder is een nieuw Opel-model een zo positief onthaal te beurt gevallen. Dat heeft zonder twijfel te maken met zijn frisse verschijning maar ook met zijn rijkelijke uitrusting en zijn veelzijdig motoraanbod. Want leverbaar met zowel elektrische aandrijving als met een benzine- of dieselmotor. Voor elk wat wils."

Transitie voltrekt zich sneller dan verwacht

Het woord elektrische aandrijving is gevallen. Wim Rommel: "Het ziet ernaar uit dat de transitie van conventionele naar elektrische aandrijving in een stroomversnelling is terecht gekomen. Van de nieuwe federale regering weten we dat zij werk wil maken van emissievrije voertuigen vanaf 2026. Vele ondernemingen zullen nu snel te omslag maken naar elektrische aandrijving. Met de plug-in hybride Grandland X en Hybrid4 en 100 procent elektrisch aangedreven Corsa, Mokka en Zafira-e Life beschikt Opel over een aantrekkelijk en veelzijdig modellenaanbod. Met name de Mokka-e wekt hoge verwachtingen. Met een rijbereik van 324 kilometer en een laadtijd van zo'n 30 minuten (DC 100 kW charging) is hij uitermate geschikt voor dagelijks gebruik, ook voor wie professioneel onderweg is."

Mobiliteitsoplossingen op maat

Wim Rommel: "De B2B-markt is belangrijk voor Opel en geniet onze bijzondere aandacht. Onze Key Account Managers assisteren bedrijven, groot en klein, bij het vinden van mobiliteitsoplossingen op hun maat. Free2Move en onze Opel Business Centers helpen bij de concrete uitwerking. Ieder Business Center beschikt over een LCV Genius, een gespecialiseerde aanspreekpartner die zo snel mogelijk de beste oplossing zoekt voor de klant in functie van zijn of haar behoeften. Opel B2B staat dicht bij de klant, luistert naar zijn of haar noden en wensen en doet er alles aan om de klant tevreden te stellen. Dat is geen loze belofte maar een formeel engagement."

Meer info over het Fleet-aanbod van Opel? Surf naar www.opel.be

Wat voorafging. Sinds 2017 maakt Opel deel uit van Groupe PSA en gaat het opnieuw de goede kant op voor het Duitse merk. Onder de vleugels van PSA kan het profiteren van de synergieën binnen de Franse autogroep waardoor het nu efficiënter, lees goedkoper, kan produceren. Dat scheelt een slok op een borrel. Want geen dure investeringskost in onderzoek en ontwikkeling meer. Onderdelen zijn bovendien goedkoper geworden, door de wet van de grote getallen.Corona spaart niks of niemand. De autosector in ons land schat het omzetverlies op zo'n 25 procent. Volgens Wim Rommel, director B2B & Used Cars Opel Belux, doet de fleet het beter dan het gemiddelde van de markt. "Op basis van de gecumuleerde inschrijvingen einde september bekleedt Opel in het B2B-segment een 10de plaats met een marktaandeel van 4,2 procent, wat een lichte daling is in vergelijking met vorig jaar. Let wel, dat is een momentopname waarbij de beschikbaarheid van populaire modellen of een modelwissel soms een negatieve impact hebben op het resultaat. Dat laatste is het geval voor de Insignia. In de loop van de volgende weken lanceren we een nieuw model wat de terugloop van de Insignia-verkoop van de voorbije maanden verklaart. Baseer ik mij op het aantal bestellingen dan ben ik er 100 procent zeker van dat wij de achterstand zullen goedmaken en dat ons marktaandeel de hoogte zal ingaan. Wat vooral voor onze dealers goed nieuws is. Tijdens de lockdown hebben zij geen inkomsten kunnen genereren terwijl de vaste kosten zijn blijven doorlopen." Nemen we de verkoopcijfers van alle Opel-modellen onder de loep dan zien we dat de Corsa de nummer één blijft. Dat bevestigt ook Wim Rommel. "Corsa is alle jaren dé sterkhouder binnen ons gamma. In 2019 heeft die een complete gedaantewisseling ondergaan en sindsdien komt die nog sterker voor de dag. Twee andere vaste waardes zijn Astra en Insignia. Die laatste heeft het in 2020 een beetje laten afweten, wat begrijpelijk is met de modelwissel in het vooruitzicht." "Met de Crossland en Grandland X beschikken we nu ook over twee sterke troeven op de groeimarkt van de compacte en middelgrote SUV's. De grote stap vooruit verwachten we echter van de nieuwe Mokka. Die maakt gebruik van het modulaire PSA-platform en zet nieuwe maatstaven zowel op het vlak van design als innovatieve technologie. Hij vormt de voorbode van een nieuwe generatie Opel-modellen met een compleet nieuwe en zeer expressieve designlijn. Mokka oogt jong en trendy, is zeer gebruiksvriendelijk en opent de deur naar nieuwe doelgroepen. Nooit eerder is een nieuw Opel-model een zo positief onthaal te beurt gevallen. Dat heeft zonder twijfel te maken met zijn frisse verschijning maar ook met zijn rijkelijke uitrusting en zijn veelzijdig motoraanbod. Want leverbaar met zowel elektrische aandrijving als met een benzine- of dieselmotor. Voor elk wat wils."Het woord elektrische aandrijving is gevallen. Wim Rommel: "Het ziet ernaar uit dat de transitie van conventionele naar elektrische aandrijving in een stroomversnelling is terecht gekomen. Van de nieuwe federale regering weten we dat zij werk wil maken van emissievrije voertuigen vanaf 2026. Vele ondernemingen zullen nu snel te omslag maken naar elektrische aandrijving. Met de plug-in hybride Grandland X en Hybrid4 en 100 procent elektrisch aangedreven Corsa, Mokka en Zafira-e Life beschikt Opel over een aantrekkelijk en veelzijdig modellenaanbod. Met name de Mokka-e wekt hoge verwachtingen. Met een rijbereik van 324 kilometer en een laadtijd van zo'n 30 minuten (DC 100 kW charging) is hij uitermate geschikt voor dagelijks gebruik, ook voor wie professioneel onderweg is."Wim Rommel: "De B2B-markt is belangrijk voor Opel en geniet onze bijzondere aandacht. Onze Key Account Managers assisteren bedrijven, groot en klein, bij het vinden van mobiliteitsoplossingen op hun maat. Free2Move en onze Opel Business Centers helpen bij de concrete uitwerking. Ieder Business Center beschikt over een LCV Genius, een gespecialiseerde aanspreekpartner die zo snel mogelijk de beste oplossing zoekt voor de klant in functie van zijn of haar behoeften. Opel B2B staat dicht bij de klant, luistert naar zijn of haar noden en wensen en doet er alles aan om de klant tevreden te stellen. Dat is geen loze belofte maar een formeel engagement."