> CBR. Het Henegouwse Antoing wordt de grootste klinkervestiging van CBR in de Benelux. De cementfabrikant verhoogt zijn productiecapaciteit en gaat per jaar 1,6 miljoen klinkers maken in plaats van 1,4 miljoen. Om deze productiesprong mogelijk te maken investeert het 120 miljoen euro om de vestiging te moderniseren. Aan het milieu wordt gedacht, het investeringsproject dringt de schadelijke stikstofoxides en zwaveloxides terug. Ook het lawaai zal gevoelig verminderen.
...

> CBR. Het Henegouwse Antoing wordt de grootste klinkervestiging van CBR in de Benelux. De cementfabrikant verhoogt zijn productiecapaciteit en gaat per jaar 1,6 miljoen klinkers maken in plaats van 1,4 miljoen. Om deze productiesprong mogelijk te maken investeert het 120 miljoen euro om de vestiging te moderniseren. Aan het milieu wordt gedacht, het investeringsproject dringt de schadelijke stikstofoxides en zwaveloxides terug. Ook het lawaai zal gevoelig verminderen. > S&V Management Consultants. Het Belgische consultantbedrijf S&V wordt overgenomen door Satyam Computer Services, een top 5 IT-bedrijf uit India. S&V stelt 60 mensen tewerk en heeft een omzet van 15 miljoen euro. Voor het management en de medewerkers zou er niets veranderen. > Colruyt. Voedingsdistributeur Colruyt gaat jaarlijks 371.000 euro besparen op zijn energiefactuur. Dat is mogelijk na een modernisering van de slagerijdivisie Vlevico. Colruyt investeerde de afgelopen drie jaar al 35 miljoen euro in zijn slagerij. Met dat geld vernieuwde Colruyt onder meer de koelinstallatie. Die werkt nu op ammoniak in plaats van op freon. Ammoniak is niet alleen zuiniger maar ook milieuvriendelijker. > Volvo. Auto- en vrachtwagenfabrikant Volvo Gent creëert 150 nieuwe banen. Sinds augustus 2007 heeft Volvo Gent een noodafdeling die truckcabines bekleedt. Nu wil het daar een volwaardige afdeling van maken. Bedoeling van het vrachtwagenbedrijf is om dagelijks honderd vrachtwagencabines te bekleden. > Kraft Foods. Voedingmultinational Kraft Foods investeert 9,4 miljoen euro in een nieuwe chocoladelijn in Halle. Op die manier gaat de chocoladefabriek 80.000 ton chocolade per jaar produceren. Dat is een verhoging met 30 %. Het bedrijf hoopt zo tegemoet te komen aan de stijgende vraag naar chocolade. > RTL. De komst van een nieuwe RTL-zender in Vlaanderen wordt uitgesteld. Begin dit jaar verkondigde de Europese mediagroep in de loop van 2008 te willen afzakken naar Vlaanderen. RTL is in België enkel aanwezig in Wallonië met zijn zender RTL-TVi. > Alcopa. De Antwerpse autodistributeur Alcopa ziet zijn omzet stijgen dankzij zijn tweewielerafdeling. In België verdeelt Alcopa onder andere de automerken Suzuki, Ford, Honda, Mazda en Volvo, en de brommermerken Derbi, Piaggio en Peugeot. Brommers worden elke dag populairder. De consument wordt milieubewuster en wil niet langer in de file staan. Dat legde Alcopa geen windeieren. Het verkocht het afgelopen jaar 86.000 tweewielers en maakte daarmee de daling van 2 % in de verkoop van nieuwe wagens goed. > Internetverkoop. De Belg raakt overtuigd van het internetshoppen. In 2007 is het aantal transacties online met 60 % gestegen. Dat is de grootste stijging in de geschiedenis. Distributiefederatie Fedis en BeCommerce, een platform van bedrijven die hun waar via internet verkopen, brachten de markt in kaart. De verkoop via websites levert een omzet van 460 miljoen euro.