2,6 De X6 wordt stilaan een mastodont. Hij is alweer 2,6 centimeter langer en 1,5 centimeter breder dan zijn voorganger. De wielbasis, de afstand tussen de voor- en de achteras, groeide met 4,2 centimeter...

2,6 De X6 wordt stilaan een mastodont. Hij is alweer 2,6 centimeter langer en 1,5 centimeter breder dan zijn voorganger. De wielbasis, de afstand tussen de voor- en de achteras, groeide met 4,2 centimeter. Die bijkomende ruimte komt vooral de passagiers achterin ten goede. 8,4 Het normverbruik van 7,5 liter halen, wordt een hele klus, want de X6 is een grote auto. Met nu en dan een leuke acceleratie zaten we er een stuk boven (8,4). Dat heeft ook te maken met het gewicht. De X6 is niet alleen groot, maar ook zwaar: 2185 kilo zonder een bestuurder of passagiers aan boord. 2,004 De groeischeut van de X6 zorgt ervoor dat de wagen ietsje breder is dan 2 meter. Het is dus wat wennen aan de breedte, als je met de nieuwe X6 de stad in trekt of op smalle wegen tegenliggend verkeer moet kruisen. 100.000 Het is een oud zeer. De optielijst van de premiummerken is niet alleen lang, de rekening kan ook hoog oplopen. De testauto die BMW ons meegaf, dikte zijn instapprijs van 75.100 euro moeiteloos aan tot 109.075 euro.