Financiering, onderhoud en verzekering: bij BMW en MINI is alles inbegrepen
Advertorial verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.
Zie je jezelf al rijden met een gloednieuwe BMW X3 of MINI Aceman? Prima keuze, want het zijn knappe premiummodellen met de modernste snufjes. Maar een nieuwe wagen is slechts een deel van de puzzel. Wat doe je bijvoorbeeld met de financiering, het onderhoud en de verzekering? Gelukkig kun je voor al die zaken terecht op één adres.
Er valt altijd wel iets nieuws te ontdekken bij BMW en MINI. Zo introduceert BMW de vierde generatie van de X3 als benzine, diesel of plug-in hybride. MINI betreedt dan weer een nieuw segment tussen de Cooper en de Countryman met de 100% elektrische MINI Aceman, die ongetwijfeld de harten van veel professionelen en particulieren zal veroveren. Beide merken raken een emotionele snaar bij de Belgische automobilisten. Dat BMW in ons land marktleider is, hoeft niet te verbazen. De kwaliteit en aantrekkingskracht van de producten is echter niet de enige reden voor het succes.
Kies je voor een BMW of MINI , dan kun je daar een hele reeks diensten aan toevoegen die het leven als eigenaar of bestuurder gemakkelijker maken. Stap je een showroom binnen, dan krijg je niet alleen advies over het voertuig zelf, maar ook over de beste manier om je droomwagen te financieren, onderhouden en verzekeren. Daarvoor kun je terecht bij BMW/MINI Financial Services.
Steeds meer klanten – zowel professionelen als particulieren – ontdekken de voordelen van deze formules. “Al onze diensten worden rechtstreeks aangeboden via het officiële dealernetwerk, zowel voor nieuw als tweedehands.
“Eén van onze grote sterktes is dat we alles in eigen beheer doen”, zegt Peter Van Hoylandt, Chief Sales & Marketing bij BMW Group Financial Services Belux. Als captive leasingmaatschappij van de BMW Group hebben wij het grote voordeel dat wij alle aspecten van moderne mobiliteit zelf in handen hebben. Door alles zelf in beheer te hebben, kan BMW/MINI Financial Services bovendien snel inspelen op marktontwikkelingen en de producten en diensten optimaal afstemmen op de wensen van haar klanten binnen de BMW Group merken, en dit in een snel wijzigende automotive sector.”
Twijfel je wat de beste keuze is op middellange termijn? Of verander je graag regelmatig van wagen? Met een financiering anticipeer je gemakkelijk op veranderende omstandigheden. “Zowel professionele als private klanten hebben op het einde van het contract de keuze om hun wagen over te nemen of in te leveren. Dat blijkt de jongste jaren een sterk voorstel. We merken dat heel wat klanten vandaag nog kiezen voor een benzine, maar wat zal de situatie zijn over enkele jaren? De mobiliteitswereld verandert snel. Wij nemen het volledige risico op ons en zorgen voor de nodige flexibiliteit.”
Financiering zonder zorgen
Voor professionele klanten kan het nog flexibeler met BMW SWITCH. “Dat is een variant binnen onze Financiële Renting waarmee je de kans krijgt om het contract kosteloos vervroegd stop te zetten, vanaf 18 maanden voor einddatum. Concreet: loopt het contract 48 maanden, dan kun je vanaf 30 maanden je voertuig kosteloos inleveren. Zo kun je bijvoorbeeld omschakelen van een benzinewagen naar een volledig elektrische wagen. Dit is ideaal als je flexibel wilt inspelen op de veranderende fiscaliteit of graag met het nieuwste model rijdt. We merken dat deze formule zeer succesvol is.”
Inclusief onderhoud en verzekering
Professionele klanten focussen op wat er voor hen echt toe doet: hun eigen corebusiness. “We zien een duidelijke trend waarbij professionele klanten steeds meer kiezen om het onderhoudscontract en/of de verzekering ineens mee te integreren. Dankzij deze ALL-IN formule weet je perfect wat je per maand betaalt, het komt allemaal op één factuur. Niet alleen het onderhoud, maar ook de onvoorziene herstellingen zitten erin. Je hoeft je dus geen zorgen te maken”, aldus Peter Van Hoylandt.
Eén aanspreekpunt
Klinkt allemaal heel goed, maar waarom zou je een beroep doen op BMW/MINI Financial Services?, “Gemak en flexibiliteit staan centraal. Als je een vraag of probleem hebt, kun je altijd bij jouw dealer terecht. Zowel bij de aankoop, tijdens de looptijd als op het einde van het contract, heb je één aanspreekpunt. Onderhoud en herstellingen gebeuren met originele onderdelen in het officiële dealernet zodat uw wagen steeds in topconditie blijft.”, zegt Peter Van Hoylandt.
Tot slot wijst hij op de hoge kwaliteit waar het merk om bekendstaat. “Wij zijn een premiummerk en als klant mag je ook een premiumservice verwachten. Kortom, je kiest zelf welke diensten je wilt en alles komt op één factuur waardoor je geen onverwachte kosten hebt. ALL IN. SIMPLY SMART. Eenvoudiger kan eigenlijk niet.”
Financiering, onderhoudscontract of verzekering: ontdek alle diensten van BMW Financial Services.