Ondernemen Ondernemen Interview met Deceuninck-baas Francis Van Eeckhout: ‘Waar doe ik het allemaal nog voor, denk ik soms' Francis Van Eeckhout heeft een nieuwe CEO gestrikt voor de pvc-raamprofielenproducent Deceuninck. Maar dat volstaat voor de flamboyante West-Vlaming niet om de bekommernissen te doen verdwijnen. "Ik voel me als ondernemer een dinosaurus", klinkt het.
Ondernemen Ondernemen Jeroen De Wit over Teamleader na de overname door Visma: ‘Ondernemers zijn een beetje paranoïde’ Teamleader heeft de concurrentie definitief achter zich gelaten. Dankzij de overname door het Noorse Visma kon de Gentse techparel nog een versnelling hoger schakelen. En er staat nu ook een vierde product op de planning. "Er zijn vrij weinig bedrijven die het schoppen tot de omvang van Teamleader. Ik wil er nóg een laag bovenop leggen", zegt CEO Jeroen De Wit.
Nieuws Nieuws CEO Daan De Wever: ‘Dankzij de koers moeten we niet meer uitleggen wat Dstny is' De Lotto Dstny-wielerploeg staat zondag zonder publiekstrekker Arnaud De Lie aan de start van de Ronde van Vlaanderen. Een tegenvaller, maar toch beklaagt Daan De Wever, de CEO van Dstny, zich niet dat het bedrijf in 2023 voor wielersponsoring koos. De naamsbekendheid is toegenomen en het sympathieke en sportieve imago maakt het gemakkelijker om werknemers aan te trekken. Omgekeerd zorgde De Wever voor een frisse wind bij Lotto Dstny: "Ik heb mijn ervaring uit een jong groeibedrijf meegenomen."
Column | Marc Buelens Column | Marc Buelens 'Waarom zijn sportuitzendingen toch zo verslavend?' Hoe harder we roepen dat de mens onzekerheid haat, hoe meer we de onzekerheid van een echt spannende sportwedstrijd opzoeken, schrijft Marc Buelens.
Ondernemen Ondernemen Naar een fusie tussen Jumbo-Visma en Soudal Quick-Step? ‘Verontrustend dat beste ploeg ter wereld geen sponsor vindt’ Volgens de Nederlandse nieuwssite WielerFlits voeren de wielerploegen Jumbo-Visma en Soudal Quick-Step gesprekken om in 2024 met elkaar te fuseren. Alain Mouton, die voor Trends de wielersport volgt, geeft achtergrond bij het gerucht.
Ondernemen Ondernemen Het merk ‘Average Rob’: van online clown tot grootste internetfenomeen Robert Van Impe, alias Average Rob, mag zich sinds zondag een Iron Man noemen. Na amper zes maanden training heeft de YouTube-ster in het Oostenrijkse Klagenfurt de eindmeet bereikt. Een gekke of geniale stunt? Zeker is dat dit de allergrootste onderneming is die Van Impe op zijn palmares kan schrijven. Dat wil wat zeggen, als je uit het niets een pils op de markt kan brengen.