Nieuws Nieuws AB InBev blijft klappen incasseren in VS: daling verkoop Bud Light versnelt tijdens topseizoen Er komt maar geen einde aan de dalende verkoop van AB InBev in de Verenigde Staten. Het belangrijkste merk, Bud Light, zag in de tweede week van juni de daling zelfs versnellen: -31 procent in volume en -28,5 procent in omzet. De transgenderrel die begin april losbarstte gaat maar niet liggen. Ook de timing zit slecht, want de periode van eind mei tot begin september is goed voor bijna de helft van de jaarlijkse bierconsumptie.
Nieuws Nieuws Verkoop AB InBev in Verenigde Staten na de Bud Light-rel: ‘Bodem misschien bereikt’ Sinds april is de verkoop van de bieren van AB InBev in de Verenigde Staten in vrije val. Een lichtpuntje: de verkoop in de week van maandag 21 tot zondag 27 mei was iets minder slecht dan de week voordien. “Misschien is het dieptepunt voorbij. Maar dat is een heel optimistische kijk op een barslechte situatie.”
Ondernemen Ondernemen Stella Artois deelt in de klappen die voor Bud Light bedoeld zijn AB InBev ziet in de Verenigde Staten de verkoop kelderen van zijn meest gedronken bier, Bud Light. Maar ook de Belgische premiumpils Stella Artois krijgt klappen. Een kenner van het AB InBev-huis heeft “er alle vertrouwen in dat het management dit kan keren. Maar het zal tijd vergen”.