Wat kunt u tweeten als u niets te melden hebt?
Op Twitter krijgt u niets als u niets geeft. En wat u geeft moet de 80/20-regel respecteren: promoot uw producten of diensten niet meer dan in 20 procent van de gevallen. Zit u soms wat verlegen om tweets in die andere 80 procent? Probeer deze tips eens.
Gebruik de tweets van anderen. Retweeten ligt voor de hand. Deze tweets kunnen informatief zijn voor uw volgers of interessante reacties uitlokken.
Fungeer als filter. Uit de overdaad van informatie kunt u de artikels, blogs en andere webpagina’s filteren die uw publiek nuttig vindt.
Reik een helpende hand. Veel mensen gebruiken Twitter om snel de oplossing voor een probleem te krijgen, respondenten voor een enquête te ronselen, pr-evenementen bekend te maken enz. U kunt hulp bieden door vragen te beantwoorden of door te sturen.
Stuur een bedankje. Bijvoorbeeld naar iemand die uw tweet heeft geretweet of uw bedrijf heeft vermeld.
Herhaal een goede tweet. Als u een heel waardevolle tweet hebt, moet u niet aarzelen om die meer dan eens te posten.
Denk hardop. Veel mensen waarderen een persoonlijke noot. Laat anderen weten hoe u over iets denkt. Misschien krijgt u interessante reacties.
Entertain. Uw tweets hoeven niet allemaal over uw business te gaan. Een quote, een link naar een grappige video of een uitdagende gedachte zijn af en toe welkom. Zolang ze maar bij uw merkimago passen.
En nu over uzelf. Nu kunt u eindelijk tweeten voor uw bedrijf. Bijvoorbeeld: een link naar de bedrijfsblog, een persbericht, een vacature, de uitreiking van een award, de aankondiging van een evenement, een speciale aanbieding.
Bron: Inc.com
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier