Volvo mikt op China en luxe
De nieuwe topman van Volvo, Stefan Jacoby, liet woensdag verstaan dat zijn bedrijf mikt op de Chinese markt. Jacoby wil Volvo voortaan ook meer positioneren als een luxemerk.
Jacoby, die eerder verantwoordelijk was voor de Amerikaanse operaties van Volkswagen, sprak woensdag voor het eerst als topman sinds zijn aantreden aan het hoofd van Volvo begin deze week. Recentelijk kwam Volvo in handen van het Chinese Geely.
Het is de bedoeling dat er in China een fabriek van Volvo wordt geopend, terwijl het automerk ook wordt gepositioneerd als luxemerk. “Ik ben erg vastbesloten om Volvo te brengen waar het hoort, met name in het topsegment van de luxewagenbouwers,” verduidelijkte de nieuwe topman.
Het is gebleken dat luxemerken zoals BMW, Audi en Mercedes de voorbije maanden hebben kunnen profiteren van het economisch herstel. Ook Saab, het andere Zweedse merk dat recentelijk overgenomen werd door Spyker Cars, mikt op het duurdere segment.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier