Volkswagen mikt op Noord-Amerikaanse markt
De Duitse autoreus Volkwagen plant een offensief op de Noord-Amerikaanse markt om de tegenvallende verkoop op te krikken.
De Volkswagen Group gaat 7 miljard investeren in de Noord-Amerikaanse markt, wat uiteindelijk moet leiden tot een verkoop van 1 miljoen voertuigen in 2018. Zo luidt de doelstelling van de grootste autobouwer van Europa.
Volkswagen wil via zijn offensief een nieuwe terrreinwagen lanceren. Het is de bedoeling dat de productie van de zevenzitter in 2016 van start gaat.
Waar de nieuwe SUV-wagen van de band zal rollen, wilde topman Winterkorn niet kwijt. Volkswagen telt een vestiging in Chattanooga, Tennessee en een in Mexico, waar de Golf begin volgende week zou worden geassembleerd .
De Volkswagen Group, waarvan ook de merken Porsche, Bugatti, Lamborghini, Skoda en Seat deel van uitmaken, verkocht In 2013 600.000 wagens in Noord-Amerika. Doordat de verkoop er met 7 procent terugviel, werd Jonathan Browning aan het hoofd van de Noord-Amerikaanse afdeling vervangen door Michael Horn.
De autofabrikant moet de ‘snelheid waarmee we nieuwe modellen op de markt brengen en innoveren’ opvoeren, liet Horn door het persagentschap Reuters optekenen. (Reuters/BO)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier