Vlaams bedrijf restylet NOS-studio’s
Het Gentse bedrijf Fisheye heeft in het pinksterweekend de NOS-studio’s in een nieuw kleedje gestopt. Zowel de huisstijl als het decor voor alle nieuws-, sport- en duidingsprogramma’s dragen sinds zondag het label ‘made in Ghent’.
Fisheye kwam als beste uit de ontwerpwedstrijd van de Nederlandse Omroepstichting om jonger en dynamischer over te komen bij de kijker. De NOS en Fisheye willen geen bedrag plakken op de waarde van het contract. “Maar het betekende het equivalent van zowat drie maanden werk voor alle medewerkers,” zegt Wim Forceville van Fisheye. De voorbije maanden werden alle onderdelen van het multifunctionele hightech NOS-decor in de Gentse ateliers van Fisheye gebouwd.
Fisheye is ook bezig aan de voorbereiding van een nieuwe studio voor Canvas. Onlangs mocht het ook de video-installaties leveren voor het Antwerpse MAS. Het portfolio van Fisheye laat meer en meer buitenlandse opdrachten zien.
Fisheye bestaat sinds 2003 en telt vijftien medewerkers. Het jonge creatieve bureau ontwerpt geavanceerde multimediale concepten en ideeën voor evenementen, tv-stations, concerten, tentoonstellingen en musea, beurzen, winkelcentra, enzovoort. (KC)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier