Verkopers moeten betere mails schrijven

Krijgt u als verkoper weinig respons op uw mails? Misschien is er iets mis met de inhoud of de vorm. Vergeet niet: drukke mensen lezen hun mails met hun vinger op de deleteknop.

Vermijd nietszeggende woorden. Laat u niet verleiden tot het gebruik van stereotiepe, nietszeggende woorden zoals: oplossing, partner, uniek, missie, one-stop shop.

Houd uw boodschap eenvoudig. Uw mail mag niet langer dan negentig woorden zijn. Gebruik alinea’s van enkele zinnen zodat de inhoud snel duidelijk is. Schrijf in zwarte letters (geen kleur) en voeg niet meer dan één link of bijlage toe.

Let op de doelstellingen van uw prospect. Onderzoek het bedrijf, de sector en positie van uw prospect. Zorg ervoor dat uw mail een belangrijke doelstelling of uitdaging van de onderneming vermeldt.

Focus op prioriteiten. Identificeer gebeurtenissen die voor de prospect belangrijk zijn en leg een verband daarmee in uw mail. Voorbeelden zijn een verhuizing, fusie, verandering in het management of nieuwe wetgeving.

Wees een onmisbare bron. Uw product of dienst is verhandelbaar, maar u niet. Focus in uw mails op ideeën, inzichten en informatie die de prospect goed kan gebruiken om zijn doelstellingen te bereiken.

Lokkende onderwerplijn. De onderwerplijn van uw mail bepaalt of het bericht wordt geopend. Vermijd typische verkoopkreten en houd het zakelijk, bijvoorbeeld: “Kleine vraag over outsourcing”.

Bron: Inc.com

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content