Verbeter uw webshop

Roger Dooley, expert op het gebied van neuromarketing en schrijver van het boek Brainfluence, geeft de huidige marketing een behoorlijke duw. “Veel marketing faalt grotendeel”, betoogt Dooley. “E-mailmarketing bijvoorbeeld, converteert gemiddeld maar 2%. Door het menselijk brein op een andere manier te stimuleren, kunnen deze cijfers stijgen.” Zet in op deze quick wins voor uw webshop.

Bron: Rianne Bartels van FashionSchoenen.nl

1. Zet een afteller bij de producten. Bijvoorbeeld: ‘Nog maar 4 beschikbaar’.

2. Laat uitverkochte producten nog een tijdje in de webshop staan. Dit verhoogt het gevoel voor mensen dat ze er snel bij moeten zijn.

3. Gebruik mensengezichten (liefst baby’s) om de aandacht te trekken.

4. De beste aanbiedingen online zijn: ‘gratis verzendkosten’ en ‘gratis retourneren’.

5. Gebruik beter ‘gratis’ in een actie dan ‘voor slechts 1 euro’.

6. Geef bij kortingen ook de originele prijs en het percentage weer: Normaal 120 euro, nu 49 euro, 59% korting!

7. Gebruik een zo strak en recht mogelijk lettertype. Deze lezen rustiger.

8. Kies waar het lukt voor personalisatie. Uw eigen naam zien opduiken, trekt meteen aandacht.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content