Stuur commerciële sms’jes die werken
Promoties aanbieden via gsm wordt steeds belangrijker. Maar ook dergelijke korte boodschappen moeten beantwoorden aan enkele marketingwetten. Zorg ervoor dat u gelezen wordt en dat uw sms aanzet tot actie.
Wees kort en gericht. U moet uw doelgroep rechtstreeks aanspreken. Laat irrelevante details achterwege en beschrijf gewoon hoe uw publiek kan profiteren van uw aanbod.
Vermijd turbotaal en afkortingen. Uw sms mag er niet uitzien als spam, dus gebruik geen woorden die te gladjes of promotioneel klinken. Dus geen “ongelooflijke” aanbiedingen die uw merk goedkoop doen lijken.
Bied iets aan van onmiddellijke waarde aan. U moet een aanbod doen dat aanzet tot onmiddellijke actie.
Maak uzelf kenbaar. Laat duidelijk zien van wie het sms-bericht afkomstig is. Anders wordt uw sms voor spam aanzien.
Geef het aanbod een exclusief karakter. Stuur niet om de haverklap een promotie of een aanbieding die de consument ook op uw website kan vinden. Geef hem het gevoel dat hij in aanmerking komt voor een exclusieve promotie.
Slecht voorbeeld 1: Te gekke prijzen op www.abcschoenen.be. Unieke kans, mis dit aanbod niet!
Slecht voorbeeld 2:
Hallo, heb je dit aanbod al gezien? www.abcschoenen.be. Koop hier schoenen voordat het te laat is!
Goed voorbeeld1:
50% korting op alle leren laarzen bij www.abcschoenen.be in de komende 48 uur. Gebruik code 50%KORTINGSMS bij de kassa.
Goed voorbeeld 2: ABC Schoenen geeft 50% korting op alle leren laarzen tot 10/4/12. Toon dit bericht aan de kassa. Zoek een verkooppunt op www.abcschoenen.be/winkels.
Bron: Entrepreneur.com
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier