Will helpt particulieren en bedrijven om hun aanwezigheid op sociale media te beheren. De virtuele assistent draait op WhatsApp. “Daar kun je met Will chatten en hem vragen om bijvoorbeeld een suggestie te doen voor een post, of om het ideale kanaal en moment voor die post te bepalen op basis van analytics, en het bericht in te plannen en te delen”, zegt medestichter Ludwig Dumont.
Wat zijn de belangrijkste troeven?
“Will neemt de taken van een sociale-mediaverantwoordelijke over en werkt autonoom. Omdat hij opereert op WhatsApp, waar veel mensen mee vertrouwd zijn, zijn de drempel en leercurve laag. Meerdere mensen in hetzelfde bedrijf kunnen Will gebruiken, waardoor collega’s makkelijker en effectiever betrokken worden.”
Hoe concurreert u met andere tools?
“Dankzij de achterliggende start-up Willow hebben we heel wat domeinexpertise over sociale media in huis. Die ervaring en kennis ontbreken vaak bij andere tools. Bovendien hebben zij meestal geen agent zoals WhatsApp, waardoor ze minder toegankelijke webapplicatie- of software-as-a-servicespelers zijn.”
Wie zijn de oprichters?
“Willow werd in het leven geroepen door mijzelf – ik ben CEO – en COO Steven van Kerkhoven. We hebben allebei ervaring in consultancy. Ons bedrijf werd opgericht met een combinatie van eigen kapitaal, financiële middelen van businessangels, subsidies en durfkapitaal van Smartfin en PMV. Op dit moment zijn er geen kapitaalrondes gepland.”
Geniet u nog andere externe steun?
“In de Verenigde Staten hebben we het Nvidia Inception-incubatorprogramma doorlopen en werden we geselecteerd door de accelerator YC Startup School. Dichter bij huis konden we terugvallen op het imec.istart-programma. In onze raad van bestuur zetelen ook ervaringsdeskundigen zoals Alex Brabers, Thomas Depuydt, Robin Mees en Tim Rootsaert.”