Starter van de week: kinderkampen boeken zonder gedoe met HappyGo

Kathleen Van den Keybus en Véronique Smet, de oprichters van HappyGo
Roel Van Espen medewerker Trends

Wie kinderen heeft, weet dat de zoektocht naar vakantiekampen een heus avontuur is. Dat kan beter, vonden de Antwerpse moeders Véronique Smet en Kathleen Van den Keybus. Met HappyGo lanceren ze een nieuw platform waar ouders makkelijker kampen voor hun kinderen kunnen zoeken, plannen en boeken. Daarvoor lieten ze zich inspireren door Doodle en Booking.com.

Wat maakt uw platform uniek?

“HappyGo brengt alle kampen samen op één plek. De uitgebreide filters helpen je om snel en eenvoudig het perfecte kamp te vinden, afgestemd op jouw wensen. Extra functies, zoals het samen inschrijven met vriendjes, je gezinsprofiel uitbreiden met grootouders en babysits, kalenders en documenten beheren, reviews ontdekken en deelnemen aan loyaliteitsprogramma’s maken de ervaring compleet.”

Hoe ruim is het aanbod?

“Ons platform bundelt meer dan 3.500 kampen van 300 organisaties uit heel Vlaanderen en Nederlandstalig Brussel, samen goed voor ruim 175.000 kampplaatsen in 2025. Je vindt er het aanbod van Kampzoeker.be (ondersteund door de Vlaamse overheid, nvdr), maar ook heel wat andere kampen, zoals die van Sporta. We staan open voor de samenwerking met alle organisaties, waaronder Kazou.”

Waaruit bestaat uw businessmodel?

“HappyGo werkt met een freemium-model. De basisfuncties voor ouders, zoals zoeken en boeken zijn gratis, de extra’s zoals plannen zijn betalend. Kamporganisatoren kunnen hun kampen kosteloos aan het platform toevoegen, maar ook voor hen zijn er premiumopties.”

Geniet u externe steun?

“Het platform is gefinancierd met een mix van eigen kapitaal en externe investeringen. We werken samen met een businessangel die ons niet alleen financieel steunt, maar ook waardevol advies en netwerkmogelijkheden biedt. Voor onze verdere groei staan toekomstige kapitaalrondes gepland, met als doel onze impact en schaal te vergroten.”

Partner Content