Sponsoring EK voetbal legt Carlsberg geen windeieren
1 miljoen pintjes heeft de Deense brouwer Carlsberg verkocht in de pauze van Euro 2012, de voetbalfinale tussen Spanje en Italië.
1 miljoen pintjes heeft de Deense brouwer Carlsberg verkocht in de pauze van Euro 2012, de voetbalfinale tussen Spanje en Italië.
Carlsberg zag zijn verkoop in voetbalstadia vorige zomer als sponsor van het EK voetbal met 40 procent stijgen in vergelijking met 2008. Tijdens de pauze van de finale tussen Spanje en Italië op 1 juli zijn ruim één miljoen pintjes verkocht in de acht ‘supportersparken’ die de brouwer in de organiserende landen Oekraïne en Polen had opgesteld.
In de EK-landen kende Carlsberg vorig jaar overigens algemeen een sterke groei. De algemene biermarkt in Polen nam met 5 procent toe, maar Carlsberg groeide met bijna 15 procent. Het werd zo het nummer drie, met een marktaandeel van 17,5 procent.
In Oekraïne ging de Deense brouwer er eveneens op vooruit, naar een marktaandeel van 29,3 procent. AB InBev, met 34 procent nog altijd de marktleider in Oekraïne, kende een volumedaling van ruim tien procent. In Polen is AB InBev niet actief.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier