SeniorenNet mikt op Nederlandse adverteerders
SeniorenNet, een van de populairste internetcommunity’s voor vijftigplussers in België, wil meer Nederlandse adverteerders aantrekken.
In 2007 werd al een apart portaal opgericht voor Nederland en vorig jaar is de site ook in de statistieken afgesplitst. “Het Belgische portaal trekt veruit de meeste bezoekers en heeft hogere advertentietarieven”, zegt oprichter Pascal Vyncke. “Door de Nederlandse statistieken van de Belgische te scheiden, kunnen we met aangepaste tarieven werken. In België zitten we aan ons plafond, in Nederland nog niet.”
Vyncke (26) maakt deze zomer zijn managementopleiding af aan de Vlerick Leuven Gent Management School. De ingenieur kan zich vanaf dan volop aan de uitbouw van SeniorenNet wijden. Hij wil ook een voordeelkaart voor vijftigplussers, Oxypass, verder uitrollen.
Hij richtte SeniorenNet als tiener op. Ondertussen werken vijftien mensen voltijds voor de site of voor het communicatiebureau People Communication dat onder andere instaat voor de reclamewerving. Daarnaast zijn op de site, waar mensen gratis een eigen blog kunnen beginnen, ook zo’n 150 vrijwilligers als moderator actief. (S.F.)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier