Sanoma stopt met maandbladen Goedele en GlamIt
De uitgever wil de rentabiliteit van haar magazines vrijwaren en wil zich in de toekomst uitsluitend concentreren op de verdere ontwikkeling van haar leidende merken.
Sanoma Magazines stopt met de publicatie van Goedele en GlamIt. De uitgever wil de rentabiliteit van haar magazines vrijwaren en wil zich in de toekomst uitsluitend concentreren op de verdere ontwikkeling van haar leidende merken. Goedele haalde dit jaar nog een bereik van 256.000 lezers, blijkt uit cijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM). “We zijn er niet in geslaagd om het grote en complementaire bereik van Goedele te valoriseren op de advertentiemarkt”, zegt Sanoma Magazines in een persbericht. “We beseffen dat we in de toekomst een groot aantal fans zullen teleurstellen. Maar na 40 straffe edities van het maandblad stoppen wij met de publicatie.”
De verkoop van GlamIt op de lezersmarkt ging de laatste jaren fel achteruit. Sanoma:”We flirten vandaag met de ondergrens van 10.000 exemplaren. Dat is te weinig voor een eigen maandblad met een aparte redactie. De expertise van het maandblad op modevlak laten we voortaan verder leven bij Flair, in het weekblad èn op de website.”
De laatste editie van Goedele verschijnt op 7 december en is een extra dik compilatienummer van alle voorbije 40 edities, de laatste editie van GlamIt op 17 januari. (Belga/KVDA)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier