Online scoren met sinterklaas en Kerst

November en december = omzet draaien. Maar hoe zorgt u ervoor dat shoppende sinterklazen en kerstmannen u nóg beter weten te vinden?

Nieuwsbrief. Laat mensen inschrijven voor nieuwsbrieven met tips voor sinterklaas en Kerst. Maar voorkom dat die nieuwsbrieven als spam worden beschouwd. Handhaaf dus zoveel mogelijk uw huisstijl, zodat de nieuwsbrieven vertrouwd overkomen en niet meteen worden weggegooid.

Top. Voorzie uw site van een top-5 of top-10 van de best verkochte sinterklaas- en kerstcadeaus. Klanten zijn soms kuddedieren en zien graag wat anderen geven.

Sfeer. Zorg dat uw site – net als uw etalage – een winterse sfeer heeft. Zowel sinterklaas als Kerst is een feelgoodfeest. Zorg dat bezoekers van uw site dat goede gevoel alvast krijgen.

Pakpapier. Zorg voor inpakmogelijkheden in sinterklaas- en kerstpapier.

Aanbiedingen. Zorg voor unieke producten met speciale aanbiedingen die beperkt in voorraad zijn op de website. Hierbij kunnen aanbiedingen worden getoond die maar op bepaalde tijdstippen voordelig zijn.

Zoekwoorden. Voeg in onlinecampagnes zoekwoorden toe als: sinterklaas, kerst, decoratie en versiering.

Last minute. Investeer ook in onlinecampagnes vlak voor de beide feesten, want onderzoek toont aan dat veel mensen op het laatste moment nog snel shoppen. Zorg er wel voor dat de producten op tijd aankomen.

Netwerk. Maak gebruik van sociale media. Klanten wisselen graag tips uit over koopjes, aanbiedingen en leuke extra’s. Maak daar dus juist in deze tijd gebruik van.

Bron: Bizz.nl

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content