Nederlandse Voetbalshop: ‘Rode Duivels brengen miljoen extra omzet’
Nu Oranje niet aantreedt op de Franse grasmatten, is de Nederlandse merchandisingindustrie niet van plan stil te vallen.
Het Nederlandse Voetbalshop is sinds 2009 actief op de Belgische markt. Met logistieke, financiële en technische ondersteuning vanuit Nederland schrijven ze hier een groeiverhaal, met dank aan de Rode Duivels natuurlijk. “De aanloop naar de Wereldbeker was een kantelpunt voor ons. Vandaag verdubbelen we elke dag onze dagomzet van vorig jaar”, zegt Ronny Van Ginckel, countrymanager van Voetbalshop.be.
“De Rode Duivels zorgen ook voor een groeiende jeugdwerking en een grotere behoefte aan voetbalschoenen en voetbalkledij.” Deze groei op de Belgische markt is mooi meegenomen voor moederbedrijf Badge dat al bijna veertig jaar leverancier is van officiële merchandising in Europa, met een omzet van 20 miljoen euro en zestig medewerkers.
Voetbalshop.nl loopt ongeveer 3 miljoen euro mis omdat het Nederlandse elftal zich niet heeft geplaatst voor Euro 2016. De Belgische webshop rekent op een bijkomende omzet van een miljoen euro dankzij de Rode Duivels. “We noteren vlot honderden nieuwe orders sinds het nieuwe Rode Duivels-shirt is gelanceerd.” Om dat gerealiseerd te krijgen, wordt het Belgische team van Voetbalshop verdubbeld, opent Van Ginckel een kantoor in Antwerpen en werft hij twee à drie tweetalige Belgen aan. Voorts is Voetbalshop sponsor en webshopleverancier van KV Oostende, ook een ploeg die de wind in de zeilen heeft. Hans Hermans
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier