Moeilijke tijden vragen om eenvoudige oplossingen

We zijn voorlopig nog niet van de crisis verlost. U moet dus letten op uw vaste kosten en zorgen dat uw klanten niet afhaken. Dat is soms niet zo moeilijk als het lijkt.

Kosten reduceren. Soms lopen arbeidscontracten af. Dan kan een kritische blik op uw personeelsbestand geen kwaad. Wees zakelijk, behoud het goede personeel en stimuleer ze om tot goede prestaties te komen.

Bloggen voor uw doelpubliek. Een eenvoudig en goedkoop idee is uw zichtbaarheid te verhogen door regelmatig een blogbericht te posten. Zorg dat u schrijft voor uw eigen doelpubliek en dat u topics behandelt die interessant zijn voor dat publiek. Daarmee toont u dat u een bepaalde expertise bezit.

Inzetten op sociale media. Sociale media geven ondernemers nieuwe mogelijkheden. Door actief te zijn op sites als LinkedIn en Twitter vinden kmo’s regelmatig nieuwe opdrachtgevers. Wie veel actief is op sociale media, wordt sneller opgemerkt door zoekmachines als Google en Bing.

Focus niet op kwantiteit, maar kwaliteit. Het succes van de sociale media wordt bepaald door de manier waarop u ze gebruikt. Met opdringerige, eenzijdige communicatie valt u snel door de mand. Daarmee verliest u friends, followers en connections.

Bron: 4instance.be

Op 20 maart organiseert 4instance het congres ‘Facing the Crisis’ in Brussel, waar onder meer federaal minister van Werk Monica De Coninck en de baas van Saatchi & Saatchi, Marc Michils, komen spreken. Wilt u een van de tien gratis toegangskaarten winnen? Stuur een mail naar feedback@trends.be//feedback@tendances.be

http://4instance.mobi/HTML_Events/10FacingTheCrisis.html

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content