Kwartaalomzet Roularta blijft stabiel
Mediagroep Roularta noteerde in de eerste drie maanden van het jaar een omzet van 187,7 miljoen euro. Dat is een lichte toename met 0,2 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar.
De ‘stabiele omzet in een volatiele markt’ is in de eerste plaats te danken aan de afdeling audiovisuele media. Roularta zag de inkomsten in die afdeling met bijna 5 procent stijgen tot 44,7 miljoen euro. De inkomsten uit publiciteit bij de tv- en radiozenders van de VMMa groep, Kanaal Z en de regionale zenders groeiden in het eerste kwartaal met 3,7 procent.
Roularta zag de inkomsten uit de divisie print media, internet en events in het eerste kwartaal dalen met 1,2 procent tot 144,2 miljoen euro. Die lagere omzet is vooral te wijten aan een terugval van het aantal jobadvertenties. De daling is tijdens het begin van het tweede kwartaal alweer goedgemaakt, aldus Roularta.
De omzet uit internetactiviteiten nam zowel in België als in Frankrijk toe met meer dan 20 procent. Roularta lanceerde in april de kortingensite Wikiwin. De website, waarop ‘deals’ worden voorgesteld op basis van een groepsaankoop, werd opgestart in West-Vlaanderen.
Roularta blijft voorzichtig wat de prognoses voor de rest van het boekjaar betreft. “Adverteerders nemen hun beslissingen in verband met reclamebestedingen zeer laat. Dat maakt het moeilijk voorspellingen te maken”, luidt het. (BO)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier