Woppah heet voortaan Kleyo. De Gentse start-up ondersteunt eigenaars die hun woning zelf willen verkopen. De rebranding valt samen met de lancering van een digitaal platform en een kapitaalronde van 1,1 miljoen euro
De kapitaalronde wordt gefinancierd door RDY Ventures en enkele strategische businessangels. Onder meer Jeff Cavens, de mede-eigenaar en CEO van de projectontwikkelaar Triple Living, en de Waalse techondernemer François Torche (Cluepoints) participeren.
Lien De Wilde, erkend makelaar en auteur van Word makelaar van je eigen woning, richtte Kleyo twee jaar geleden op, met de techondernemer Steven Baeyens als medeoprichter en CEO. Kort na de start voegde CTO Tijl De Brabander zich bij het team. De Wilde had vastgesteld dat een woning verkopen vaak een alles-of-nietsverhaal is. “Veel eigenaars doen de rondleidingen graag zelf, maar kijken op tegen de juridische en administratieve rompslomp”, zegt Lien De Wilde.
Kleyo begeleidt woningeigenaars door het hele verkooptraject, van administratie en juridische voorbereiding tot marketing, bezoekopvolging en biedingen. Het platform biedt suggesties en reminders en bewaart alle gevoelige informatie veilig via itsme. Het rondde al tientallen transacties af.
De prijszetting gebeurt grotendeels automatisch, op basis van recente transacties, vergelijkbare panden en parameters zoals de EPC-waarde en de afwerkingsgraad. Vandaag controleert een erkende makelaar nog elke schatting, maar op termijn wil Kleyo dat proces volledig automatiseren. Anders dan klassieke makelaars werkt Kleyo met een vaste prijs, 2.350 euro voor het basispakket.
Het platform trekt vooral jonge, digitaal onderlegde verkopers aan en 55-plussers die vaak via hun kinderen het platform leren kennen. Kleyo wil met het nieuwe kapitaal het team uitbreiden, de commerciële groei opschalen en de productontwikkeling versnellen. Zo wordt onder meer gewerkt aan een versie van het platform voor verhuur.