Introw gaat in zee met Amerikaanse HubSpot

Introw-oprichters Andreas Geamanu, Laurens Lavaert en Simon Van Den Hende.
Myrte De Decker
Myrte De Decker redacteur Trends

De Gentse start-up Introw, die verkoopspartnerschappen stroomlijnt, heeft een samenwerking afgesloten met HubSpot. De deal is een springplank naar de Amerikaanse markt, waar al een vijfde van de Introw-klanten actief zijn.

Om potentiële klanten te overtuigen, hebben koude e-mails en willekeurige telefoontjes een slaagkans van minder dan 5 procent. Introw ontwikkelde daarom een slimme AI-tool waarmee bedrijven eenvoudig en efficiënt contacten kunnen leggen met de netwerken van hun partners. “70 procent van alle verkopen wereldwijd verloopt indirect”, zegt Andreas Geamanu, medeoprichter van Introw. “Met Introw kunnen bedrijven samenwerken voor klantendata en verkoopscontent delen. Denk aan een Belgisch softwarebedrijf dat via het partnerportaal specifieke klantgegevens uitwisselt met zijn Finse distributeur. Die distributeur kan zo doeltreffender prospecten in Finland benaderen en meer omzet genereren.”

Nu gaat de start-up een samenwerking aan met HubSpot. Die Amerikaanse techgigant heeft een softwareplatform dat helpt bij het beheer van klantenrelaties, verkoopsactiviteiten, marketing en klantenservice. De deal is een springplank naar de Amerikaanse markt, waar 20 procent van de Introw-klanten actief zijn. Het marktpotentieel voor partners van de HubSpot-app wordt geschat op liefst 29 miljard dollar.

“Bedrijven hebben vaak  te weinig tijd en middelen om de klantgegevens op de verschillende platformen up to date te houden”, aldus Geamanu. “Dankzij de integratie met HubSpot, blijft de CRM nu de enige betrouwbare informatiebron. HubSpot heeft bovendien een sterke band met Gent, dankzij de overname van PieSync. De oprichters, Ewout Meyns en Mattias Putman, maken ook deel uit van ons kapitaal.”

StarApps

Het techbedrijfje is gegroeid uit StarApps, de start-upfabriek van serieondernemer Lorenz Bogaert. Daar was nog goed nieuws te melden: de innovatiestudio verwelkomt Dropon, opgericht door Anthony Viaene en Jonathan Carette. Zij ontwikkelden een flexibele en intuïtieve software die bedrijven helpt hun last-mile-leveringen te optimaliseren.

De software automatiseert planningen, houdt rekening met externe factoren zoals verkeersdrukte en berekent zo de meest efficiënte routes. Dat resulteert in snellere en accuratere leveringen, lagere transportkosten en een aanzienlijke vermindering van de CO2-uitstoot. Klanten rijden bijvoorbeeld gemiddeld tot 22 procent minder kilometers. Dankzij de samenwerking gaat de onderneming een nieuwe groeifase in met zicht op nieuwe markten.

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content