Het beste advies van Ingrid Gonnissen (Xerox)
Ingrid Gonnissen (50), die sinds twee jaar country general manager van het printtechnologiebedrijf Xerox in België en Luxemburg is, neemt de wijsheid van Charles Darwin ter harte. “Volgens Darwin zijn het niet de sterkste of de intelligentste soorten die overleven, maar de soorten die het beste reageren op veranderingen”, zegt ze.
U kunt zich abonneren of uitschrijven op de nieuwsbrief door hierboven te klikken op de tab ‘registreren’ of ‘registratie wijzigen’.
Gonnissen ademt verandering. Met haar diploma van regent in de plastische kunsten ging ze eerst aan de slag in het onderwijs. Naast die baan startte ze in 1984, op haar eenentwintigste, met vijf vennoten het reclamebureau Cream op. Ze kreeg daarbij de hulp van haar vader, die gedelegeerd bestuurder van de Antwerpse papiergroothandel Afplaka was. Maar al na enkele maanden nam ze ontslag als gedelegeerd bestuurder.
Ze ging daarna werken bij het Brusselse headhuntersbureau Hyphen Consulting, waar Herman Creyf in de raad van bestuur zat. Het bedrijf ging in 1990 failliet. Gonnissen: “Twee weken later werkte ik bij Xerox, een van de klanten van Hyphen. Ik had nooit gedacht dat ik hier 23 jaar zou blijven. Maar Xerox vernieuwt zich voortdurend: van analoog naar digitaal, van zwart-wit naar kleur, van eigen verkoop naar verkoop via partners, van printen naar documentmanagement.”
“Je moet jezelf permanent ter discussie stellen en de dingen herbekijken, om te zien of je je niet moet aanpassen. Voordat ik een beslissing neem, wil ik ieders mening kennen. Ik krijg mijn beste advies dus van mijn medewerkers en mijn klanten. Soms zonder dat ze het beseffen.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier