Het abc van de efficiënte professional

In veel bedrijven is het personeelsbestand het voorbije jaar flink uitgedund. De mensen die overblijven moeten nóg meer en nóg sneller werken. Er is maar één manier om het hoofd boven water te houden: de efficiëntie opvoeren. Bizz sprokkelde advies bij experts en ervaringsdeskundigen om uw werk vlotter te laten verlopen.

U maakt tijd om dit dossier te doorlopen? Om te zoeken naar de tips die u op het lijf zijn geschreven? Dan zet u alvast de eerste stap naar efficiënter en effectiever werken, delegeren, vergaderen, leven, plannen, boodschappen doen… noem maar op. De Bizz-experts haalden hun beste tips boven. En heel wat CEO’s vertellen uit eigen ervaring hoe zij efficiënter hun tijd aan de top beheren.


Dat er nog werk aan de winkel is, bevestigt Dimitri Maenhoudt, die met de redactie meewerkte aan het alfabet. Als zelfstandig consulent bij hr-dienstverlener Performance Coaching ziet hij dat veel bedrijven inspanningen doen om alles sneller, met minder middelen en minder mensen te laten gebeuren. Maar er is nog een lange weg te gaan, zeker omdat efficiënter werken niet mag uitmonden in onhoudbare druk en meer stress. “Mensen mailen ons wel eens dat een bepaalde methode of tip uit de training goed werkt bij hen”, zegt hij. “Dat komt omdat die methode goed samenhangt met hun persoonlijkheid.”


Lees het volledige dossier in de nieuwe Bizz, vanaf donderdag 28 januari in de krantenwinkel.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content