Een vakman in een paar muisklikken

© Thinkstock

Het drie maanden oude internetplatform MySpecialist.be brengt kmo’s of particulieren in contact met zelfstandigen.

“Net zoals je op Amazon om het even welk product kunt vinden, kun je op MySpecialist terecht voor om het even welke service”, zegt Lancelot du Bois, CEO en enige aandeelhouder van de start-up. “Elke dienstverlener of vakman met wie wij werken – elektricien, loodgieter, webmaster, metselaar, boekhouder, klusjesman, poetsvrouw – wordt door de community van gebruikers beoordeeld en gecertificeerd.”

In een paar muisklikken boeken de internetgebruikers een klus of een dienstverlener. Dat doen ze door eerst te kijken naar de offertes die online staan én vooraf te betalen. Daarna neemt MySpecialist contact op met de dienstverleners die de opdracht binnen de gewenste termijn kunnen uitvoeren. Pas dan ontmoeten de vakman en de klant elkaar. De klant kan na die ontmoeting nog altijd kiezen of hij met deze vakman in zee gaat of zijn geld terugvraagt.

MySpecialist int een commissie van 20 procent op de werkuren. Sinds de start, begin deze zomer, werkt MySpecialist samen met zestien dienstverleners. Het bedrijf sloot ook diverse partnerships. Brico, Manpower en Europ Assistance promoten het initiatief bij hun klanten, wat een zegen is om bekendheid te verwerven.

Het jonge bedrijf hoopt binnenkort al rendabel te zijn en kreeg vorige maand een van de vijftien felbegeerde plekjes in de nieuwe Brusselse incubator van Start it@KBC. (AL)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content