E-commerce in de lift in België

Steeds meer Belgen verhandelen zelf goederen op het internet. Dat zegt veiling- en zoekertjessite 2dehands.be op basis van haar eigen gegevens.

Steeds meer Belgen verhandelen zelf goederen op het internet. Dat zegt veiling- en zoekertjessite 2dehands.be op basis van haar eigen gegevens.

Terwijl internetgebruikers vroeger vooral passief consumeerden, verhandelen ze nu steeds meer zelf via het internet. De zoekertjessite 2dehands.be, die sinds 2010 marktleider is in België, merkt bovendien dat individuele klanten de site frequenter gebruiken. De site noteerde in het eerste kwartaal van 2013 een toename van 30 procent in het aantal bezoekers.

Uit de gegevens van 2dehands.be blijkt ook een verschuiving in het soort goederen dat wordt verhandeld. Vroeger lag de nadruk op technologische apparatuur, terwijl dat nu vooral doordeweekse artikelen zijn. Zo behoren rubrieken als ‘huis en meubelen’, ‘kind en baby’ en ‘kleding’ tot de meest bezochte op 2dehands.be.

Enkele maanden geleden berichtte de krant De Tijd nog dat e-commerce in België in 2012 goed was voor een totale omzet van 1,4 miljard euro. Dat is een stijging van 25,3 procent ten opzichte van 2011. Die cijfers kwamen van de Belgische internetbetalingsspecialist Ogone. (JDW)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content