Dogobox lanceert geschenkdozen voor hondeneigenaars

© Getty Images/iStockphoto

Raphaël Cardon en Olivier Danhier lanceerden in december hun bedrijf Foxmango om Dogoboxen te verdelen. Dat zijn geschenkdozen voor hondeneigenaars.

Eind maart werden de eerste Dogobox-dozen afgeleverd bij dierenartsen, hondenfokkers en -asielen. “We willen gebruikmaken van professionele netwerken om onze dozen te verdelen”, zegt Raphaël Cardon (rechts op de foto). “We gaan in de richting van 600 verdelers in België.”

Wat zit in de hondendozen? “Geen simpele hondenbrokjes. We hebben uiteraard wel snacks, maar evengoed een reinigingskit, een interieurparfum of informatie over verzekeringen.” De producten verschillen afhankelijk van de hond (puppy of volwassen hond) en van de regio. Mensen die een hond bezitten, kunnen de doos gratis krijgen bij een dierenarts, fokker of dierenasiel dat samenwerkt met Foxmango. “Daarnaast kunnen mensen zich inschrijven op ons internetplatform. Dan krijgen ze een nieuwsbrief, allerlei instrumenten en herinneren we hen aan de inentingen voor hun honden.” Via de nieuwsbrief kan Foxmango hondeneigenaars bijvoorbeeld promoties, wedstrijden of andere acties sturen van de bedrijven waarmee het samenwerkt.

Foxmango heeft voor de lancering anderhalf jaar gewerkt om bedrijven te zoeken die hun producten beschikbaar stellen voor de honderdduizend Dogoboxen die sinds dit jaar zijn verdeeld in België. De twee vennoten hebben een verleden bij digitale agentschappen en trokken de merken onder meer over de streep door na de verdeling te rapporteren wat de doos heeft opgeleverd. De ondernemers van de Ukkelse starter doen dat door twee weken nadat de hondeneigenaars hun Dogobox hebben gekregen, contact met hen op te nemen. “Om het grote publiek bewust te maken van wat ze doen, geven we op onze dozen ook zichtbaarheid aan Dierenartsen zonder Grenzen,” zegt Raphaël Cardon, die ook de komst van een Catibox in het vooruitzicht stelt.

Emilien Hofman

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content