Delhaize lanceert nieuw prijzenoffensief

© belga

Retailer Delhaize gaat wat scherper concurreren met de andere spelers op de Belgische markt.

Er komt een tweede golf van prijsverlagingen vanaf vrijdag 22 maart, meldt Delhaize woensdag. Ditmaal volgt er een blijvende prijsvermindering voor meer dan honderd producten van nationale merken van babyproducten en frisdranken.

Via de prijsverlaging, die tussen de 7 en 13 procent schommelt, wil Delhaize de klant duidelijk maken dat het qua nationale merken scherp geprijsd staat, maar het zou niet de bedoeling zijn een prijzenoorlog te ontketenenen.

Volgens een woordvoerder zijn de aangekondigde prijsverlagingen geen reactie op de komst van de Nederlandse keten Albert Heijn. “We geloven in onze eigen strategie, die we niet aanpassen voor de komst van een nieuwe speler”, luidt het. Of er nog prijsverlagingen volgen is niet zeker, maar er blijkt wel ‘munitie’ voorradig om verder te gaan.

Een maand geleden kondigde Delhaize prijsverlagingen aan voor meer dan 300 producten van nationale merken. Bij de presentatie van de jaarcijfers van de Delhaize-groep raakte bekend dat het bedrijf in België 0,45 procent marktaandeel verloor, en dat de vergelijkbare omzet in het vierde kwartaal met 1,5 procent terugviel. Op een krimpende voedingsmarkt slaagde concurrent Colruyt er wel in marktaandeel te winnen.(Belga/BO)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content