Colruyt neemt belang van 50 procent in kledingketen ZEB
Colruyt Group waagt zich op de markt van de kleding voor volwassenen en adolescenten. De groep krijgt tegen eind dit jaar de helft in handen van de Belgische kledingketen ZEB.
Colruyt Group waagt zich op de markt van de kleding voor volwassenen en adolescenten. De groep krijgt tegen eind dit jaar de helft in handen van de Belgische kledingketen ZEB.
“De instap past in onze ambitie om met gepaste winkelconcepten in te spelen op de behoeften van de consument in al zijn levensfases”, klinkt het bij Colruyt Group.
Colruyt neemt het aandelenpakket over van het durfkapitaalfonds Vendis Capital. De retailer uit Halle verwerft onmiddellijk 40 procent en heeft een optie om voor eind dit jaar zijn belang te verhogen tot 50 procent, luidt het.
Het huidige management, onder leiding van ZEB-oprichter Luc Van Mol, blijft aan boord en behoudt zijn participatie van 50 procent. ZEB omvat momenteel 46 winkels, met plannen om te groeien tot 70, en een e-shop. De keten telt een 380-tal medewerkers en is goed voor een omzet van meer dan 60 miljoen euro en een nettowinst van ongeveer 2 miljoen euro.
Colruyt komt maandag nabeurs met jaarcijfers. (Belga/MI)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier