Colruyt lanceert tegenoffensief
Retailer Colruyt gaat in het tegenoffensief en verlaagt de komende maanden de prijzen.
Marktleider Colruyt gaat de komende maanden de prijzen verlagen. Colruyt zegt op die manier de koopkracht van de klanten te willen ondersteunen.
Colruyt gaat vanaf woensdag 6 juni tot eind 2012 op een wisselende selectie basisproducten 3 procent aanvullende korting geven. De reductie wordt elke twee weken toegepast op een 500-tal basisproducten. Dat kan het geval zijn voor producten van bekende merken, maar ook voor eigen merken of de goedkoopste producten uit het assortiment.
De retailer uit Halle verklaart de voorbije maanden te hebben gemerkt dat het aankoopgedrag van de klanten sterk is veranderd, onder invloed van de dalende koopkracht. “Sinds vorig jaar merken we dat de klant veel kritischer is geworden bij de uitgaven. De klant telt nog meer dan vroeger”, aldus Jean-Pierre Roelands, commercieel directeur bij Colruyt. “De korting komt niet toevallig overeen met de inflatie”, aldus Roelands.
Dat het prijzenoffensief als reactie op de opeenvolgende prijsverlagingen van een andere grote speler zou gelden – Delhaize – wordt door Colruyt ontkend. “We zijn hier al lang mee bezig. We moeten de prijzen niet verlagen, want we hebben al de laagste prijzen.” Volgens Roelands kan Colruyt de laatste maanden rekenen op ‘een stijgend marktaandeel’. (Belga/BO)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier