‘Aldi gaat A-merken aanbieden’
Aldi Nord, de groep boven de Aldi-vestigingen in ons land, volgt daarmee het voorbeeld van zustergroep Aldi Süd.
Warenhuisketen Aldi, die tot nu toe vasthield aan “een beperkt assortiment eigen merken tegen de laagste prijs”, gaat ook A-merken aanbieden.
Ferrero, bekend van onder meer Nutella, wordt de eerste A-merkenproducent die zijn producten in de rekken van de harddiscounter gaat verkopen, weten De Standaard en Het Nieuwsblad.
Succesvolle tests
Aldi Nord, de groep boven de Aldi-vestigingen in ons land, volgt daarmee het voorbeeld van zustergroep Aldi Süd. Die verkoopt al langer Nutella, Danone en Mars in zijn Zuid-Duitse en Oost-Europese vestigingen en heeft in Hongarije succesvolle tests achter de rug met onder meer Pampers, Ariel, Lenor, Nestea en Coca-Cola.
Aldi Nord heeft de verkoop van A-merken lange tijd afgewezen. Het nieuwe management, dat sinds vorig jaar de lakens uitdeelt, gaat het nu toch proberen.
Buurtsupermarkten De koerswijziging van Aldi past perfect in de evolutie die harddiscounters wereldwijd doormaken, zegt supermarktspecialist Gino Van Ossel van Vlerick Management School.
“Zij worden meer en meer buurtsupermarkten die discountprijzen hanteren”, luidt het. “Ze bieden meer verse producten aan, bakken brood ter plaatse en nemen nu ook de populairste A-merken op in hun gamma.” (Belga/KVDA)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier