4 marketingbesparingstips
Zoekt u naar besparingen in het marketingvlees van uw bedrijf, zonder de spieren te raken? Heeft u volgende basiszaken al eens gecontroleerd?
1. Betaalt u voor een website uit de dinosaurustijd van het internet? Sommige bedrijven hebben nog een website uit de vorige eeuw. In dat geval moet u kiezen: een betere versie maken of de pagina verwijderen. Nu steeds meer mensen via hun mobieltje op het internet surfen zou u potentiële klanten kunnen afschrikken met een ouderwetse webstek.
2. Bestelt u op automatische piloot kantoorbenodigdheden? Misschien heeft u heel wat kantoormateriaal zoals papier en enveloppen met het bedrijfslogo of schrijfgerief niet meer nodig, maar bestelt u ze nog wel. Is dat nog wel nodig nu u zoveel zaken online doet? Misschien zijn er nog andere ingeburgerde marketingtools die u niet meer vandoen heeft.
3. Heeft u tijd genoeg om het goed te doen?
Als u niet genoeg tijd heeft om promomateriaal goed na te kijken, doet u er dan niet beter aan om het achterwege te laten? Slecht gemaakte nieuwsbrieven bijvoorbeeld berokkenen meer schade dan ze resultaat opleveren. Fouten zijn niet alleen vervelend, ze creëren bovendien de indruk dat uw hele bedrijf maar slordig werk aflevert.
4. Wilt u echt alles zelf doen?
Ontelbare ondernemingen verspillen geld en tijd aan zaken die een specialist sneller en beter kan uitvoeren. Als social media, online marketing of gewoon een website bouwen niet uw ding is, kunt u op lange termijn misschien een hogere return on investment halen als u er een expert voor inschakelt.
Bron: Australian Anthill
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier