3 succesfactoren van Tomorrowland
De 180.000 tickets voor dancefestival Tomorrowland, dat op 27 juli begint, vlogen in een paar seconden de deur uit. Op YouTube haalt het festival miljoenen kijkers. 3 succesfactoren van dit jongerenmerk.
Tijdens de zomermaanden ontvangt u enkel op maandag, woensdag en vrijdag een Bizz by Mail in plaats van elke weekdag.
1 Focus op de beleving. Tomorrowland creëert een sprookjessfeer, staat bekend om een luxueuze omkadering en de uitwerking tot in de details. Zo kan je in de Dreamville-camping slapen in sprookjesboeken of huisjes, op de wei gaan eten in een sterrenrestaurant of vers gebakken brood eten als ontbijt.
2 Veeleisend voor partners. “Bedrijven vonden ons moeilijk omdat we vroegen iets zots en unieks te doen,” herinnert mede-organisator Manu Beers zich. Samsung, Red Bull, Nintendo en Nationale Loterij sprongen op de kar. Zijn aanwezigheid op het festival hielp Samsung zelfs marktleider te worden op de gsm-markt.
3 Slim gebruik van sociale media. Op Facebook communiceert het merk het hele jaar door met zijn fans. Zo kondigt het vanaf januari dagelijks een dj aan. De 14 minuten durende HD-aftermovie van 2011 werd 41,5 miljoen keer bekeken op YouTube, terwijl 7,2 miljoen mensen de officiële song aanklikten. Een team van 150 mensen staat dit jaar in voor een non-stop live-uitzending op YouTube, een investering van 500.000 euro.
U kunt het volledige artikel over de businessbeats van Tomorrowland lezen in de nieuwe Trends of raadpleeg de korte versie op Trends.be.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier