182 banen op de tocht bij callcenter Stefanini door vertrek Belgacom
Bij het callcenter Stefanini in Evere sneuvelen 182 van de 240 banen. Oorzaak ligt bij het niet verlengen van het contract met telecomoperator Belgacom.
Bij het callcenter Stefanini in Evere sneuvelen 182 van de 240 banen. Oorzaak ligt bij het niet verlnegen van het contract met telecomoperator Belgacom.
Vrijdagmiddag werd het personeel in Evere bijeengeroepen, met een werkonderbreking tot gevolg. Vrijdag beantwoordt het personeel in ieder geval geen oproepen voor Belgacom.De vakbond is van oordeel dat de directie onverantwoordelijk te werk ging en spreekt van mismanagement. De directie wil voorlopig geen reactie kwijt.
“Er was bovendien geen sociaal luik opgenomen in het contract, en Stefanini heeft nooit voorzieningen aangelegd. Het management kende zichzelf ondertussen wel bonussen toe,” aldus de vakbond. De vakbond richten haar pijlen nu in eerste instantie op de directie van Stefanini. Maandag wil de vakbond overleggen met Belgacom.
Belgacom legt in een reactie uit dat het met eigen callcenters werkt, plus 5 à 6 externe bedrijven om bij te springen. “Het contract met Stefanini wordt niet verlengd door een samenspel van factoren”, verklaart Belgacom-woordvoerder Jan Margot. De kostprijs zou daarbij niet doorslaggevend geweest zijn. Of de staking bij het callcenter in Evere gevolgen zal hebben voor de dienstverlening, valt volgens Margot nog moeilijk te zeggen.
Belgacom wijst er ook op dat er meer dan 200 vacatures zijn in het eigen callcenter en bij de externe partners, waardoor de betrokken Stefanini-medewerkers allicht snel weer aan het werk zullen kunnen. (Belga/BO)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier