10.000 nieuwe klanten per maand voor Belfius
Belfius, het voormalige DBB, kan rekenen op 10.000 nieuwe klanten per maand.
Kort na de naamsverandering van Dexia Bank naar Belfius
in maart 2012 meldden zich volgens de bank maandelijks nog 15.000 tot 20.000 nieuwe klanten aan. “We zijn opnieuw in een normaal ritme beland”, verklaarde Marc Lauwers, vicevoorzitter van het directiecomité, donderdag bij de voorstelling van enkele volledig vernieuwde bankkantoren.
Het cijfer van 10.000 nieuwe klanten per maand is wel een brutocijfer. Dat betekent dat klanten die vertrekken niet worden meegerekend. De recente cijfers geven volgens Lauwers in ieder geval aan dat de bank weer ‘in een normaal ritme’ functioneert, zoals voor de crisis van 2008 het geval was. Tijdens de daaropvolgende crisisjaren telde de bank namelijk zo goed als geen nieuwe klanten.
Dat de bank weer klanten aantrekt, betekent volgens Lauwers dat het onderscheid tussen de bank Belfius en de groep Dexia stilaan duidelijk is.
Belfius wil ook werken aan zijn imago van een lokaal verankerde relatiebank. In dat verband wordt een budget van 50.000 euro vrijgemaakt om een reclamecampagne van tien startende jonge ondernemers – 1 per provincie – te financieren.
Tegen eind 2012 worden 480 kantoren omgevormd tot ‘open kantoren’. Dat houdt in dat klanten binnenkomen in open informatiezones, en voor persoonlijke gesprekken terechtkunnen in daarrond opgestelde discrete advieszones. (Belga/BO)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier