Zeven op de tien Belgen hebben weinig vertrouwen in bank
(Belga) Iets meer dan zeven op de tien Belgen hebben weinig vertrouwen in hun bank. Dat blijkt uit een onderzoek van consultancybedrijf Ernst & Young. Uit de studie blijkt ook dat de Belgische klanten hun bank steeds minder trouw zijn.
Het percentage Belgen dat weinig vertrouwen heeft in zijn bank, is in een jaar tijd gestegen van 51 naar 72 procent. De drastische daling van het vertrouwen wordt door de onderzoekers vooral toegeschreven aan de bonuscultuur. De klanten zijn bovendien veel minder trouw. Zo blijkt uit het onderzoek dat het aantal Belgen dat slechts bij één bank klant is, van 41 naar 31 procent is gedaald. Het percentage klanten dat van bank wil veranderen is op een jaar tijd bijna verdubbeld tot 42 procent. Ontevredenheid over de hoge kosten wordt het vaakst als reden voor het verloop opgegeven. “Consumenten nemen zelf het heft in handen in hun relatie met de bank, zijn steeds meer bereid om van bank te veranderen en verwachten dat ze kunnen kiezen tussen verschillende niveaus van dienstverlening en kosten”, luidt het in de mededeling van Ernst & Young. Uit het onderzoek blijkt voorts dat 88 procent van de klanten tevreden is over de dienstverlening van de banken. De studie van Ernst & Young werd in februari en maart uitgevoerd bij 28.560 klanten in 35 landen. (TIP)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier