Van fysiek transport naar contentmanagement

WIE

Fabrice Maquignon (51)

IS

CEO van Mediagenix

WAS

Fabrice Maquignon heeft de Franse nationaliteit, maar hij werkt al zestien jaar in ons land. Hij studeerde in Frankrijk economie en management en trok 23 jaar geleden naar de Verenigde Staten. Hij kwam in 2003 naar ons land om te werken in het transport en de logistieke software. Hij was eerst chief marketing officer bij Teleroute Data en daarna CEO van Transwide Date en Wolters Kluwer Transport Services. Dat werd in 2017 overgenomen en ging onder de naam Alpega door. Maquignon was bij Alpega verantwoordelijk voor de activiteiten in tachtig landen. In de loop van 2019 werd hij via een headhunter benaderd om CEO van Mediagenix te worden. Dat Belgische bedrijf is gespecialiseerd in geïntegreerde beheersoftware voor televisiestations, telco’s en platformoperatoren.

WIL

“Mediagenix biedt een oplossing waarmee mediabedrijven de supplychain van hun content kunnen managen”, zegt Maquignon. “Het is software voor het managementproces. In het transport beheer je de berekening van de transportprijs, de contracten en de tarieven. In de supplychain voor content beheer je de contracten en de gebruiksrechten.” Hij ziet dat de mediawereld geconfronteerd wordt met veel uitdagingen. “In de meetings met klanten zie je bijvoorbeeld dat content start bij sociale media en dan geïntegreerd wordt in lineaire uitzendingen en vervolgens op een video-on-demandplatform komt. De levenscylus van content is sterk verlengd. Met onze software kun je efficiënter en soepeler te werken. De toegevoegde waarde is vooral dat de klanten kunnen focussen op het maximaliseren van hun inkomsten.”

VRIJE TIJD

Gezin, sport en reizen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content