Unilever investeert in marketingstart-ups
Hou, net zoals Unilever doet, de digitalisering van de marketingwereld scherp in de gaten.
U kunt zich hiernaast abonneren op de nieuwsbrief Bizz By Mail en zich uitschrijven door hierboven te klikken op de tab ‘registreren’ of ‘registratie wijzigen’.
Het is al een tijdje een trend dat grote bedrijven hun eigen incubator opstarten voor technologiestart-ups. De Spaanse telefoonmaatschappij Telefónica deed het als eerste en in België lanceerde KBC Start It. De Brits-Nederlandse multinational Unilever had er ook al eentje met de Go Global Incubator, en maakte vorige donderdag bekend dat het zijn inspanningen nog opvoert met The Unilever Foundry. Unilever wil zo zijn marketeers in een vroeg stadium in contact brengen met nieuwe technologieën. Experts verwachten dat de marketingbranche de komende jaren sterk zal digitaliseren. Met zijn platform biedt Unilever, bekend van zijn schoonmaak- en voedingsproducten, startende ondernemers drie kansen. Ze kunnen zich laten bijstaan door marketeers van de multinational die de rol van mentor op zich nemen. De marketingafdeling zal briefings maken over welke technologische oplossingen het zoekt, zodat start-ups daarop kunnen inspelen. Tot slot kunnen bedrijven lefgeld losweken bij Unilever Ventures.
Benny Debruyne
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier