Standard scoort in thuiswedstrijd

De ambitie van de derde Business Golf Open: een rol spelen in het sociaaleconomische leven.

De voetbalclub Standard Luik blijft zich buiten het sportieve voetlicht profileren als een multitasker in het sociaaleconomische leven van het land. In 2008 en 2009 werden de Rouches Belgisch kampioen in het voetbal en pakten ze ook uit met tal van initiatieven, zoals de oprichting van de Académie Robert Louis-Dreyfus, een hypermodern trainingscentrum voor de beste spelers uit alle leeftijdscategorieën: een uniek initiatief in ons land. In public relations waren er een paar evenementen onder de noemer Rond Central, waar de economische partners van de club kennis konden maken met Guy Quaden, Bernard Tapie, John (zoon van) Simenon en Daniel Cohn-Bendit. Daarnaast organiseert Standard op 25 juni ook zijn derde Standard Business Golf Open op het parcours van Sart Tilmant.

Zoals tijdens de vorige edities zijn ook nu weer heel wat bekende namen uit de sportwereld van de partij. Zoals de voetbaltrainers Michel Preud’homme en René Vandereycken, ex-tennisspeelster Dominique Monami, tafeltennisser Jean-Michel Saive, tennissers Christophe Rochus en Xavier Malisse (uiteraard afhankelijk van hun prestaties in Wimbledon). De dresscode van de spelers is ook nu rood en wit, de clubkleuren, maar ‘s avonds wordt het gebeuren ondergedompeld in een Wimbledonsfeertje met vooral groen en violet. Op de golfbaan zijn opnieuw heel wat ondernemingen vertegenwoordigd, zoals ING (Bernard Spruytte), BASE (Bart Vandesompele en Willem Van den Brinck), Festival van Vlaanderen (Serge Platel), Allo Telecom (Marc Brodahl), LG Electronics (Damien Chaballe en Jean-Pierre Vander Elst), BDO (Michel Grignard en André Kilesse), Lamborghini en Bentley (Thierry du Parc), enzovoort.

Voorts kan de Open rekenen op de steun van een aantal partners. Commercieel directeur Frédéric Leidgens van Standard: “Voor de eerste editie hadden we tien partners, nu zijn het er dertig. ‘s Avonds is er een tent, maar ook een terras en een diner voor de 120 spelers en een zestigtal genodigden. Met dit soort evenementen bereiken we ons doel. Als we naar de lijst van onze partners kijken, dan beseffen we dat we ons met namen als Rolex, Louis Vuitton of Fred Perry op het eerste gezicht van het voetbal verwijderen, maar het is precies onze bedoeling om het voetbal aan die partners voor te stellen. En we merken dat het werkt. Als ze een keertje naar een wedstrijd op Sclessin zijn komen kijken, dan willen ze terugkeren. Ons concept biedt een ontmoetingsplaats voor verschillende werelden, en dat werkt.”

John Baete

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content