Procter & Gamble haalt wasmiddel van de markt wegens nazi-link

(Belga) Procter & Gamble heeft zijn Ariël-waspoeder in Duitsland van de markt gehaald na massale kritiek op de nieuwe verpakking. Op het pak staat een grote zwarte “88” afgedrukt boven een foto van de Duitse voetbalploeg. Neonazi’s verwijzen met het symbool echter heimelijk naar de Hitlergroet.

De “H” is de achtste letter van het alfabet en dus wordt “88” gelinkt aan “Heil Hitler”. Procter & Gamble is een Amerikaans bedrijf. De directie zegt dat ze nooit de bedoeling had om te verwijzen naar de Hitlergroet. “We wilden de lijn promoten als 83 plus 5, waarbij verwezen werd naar het grotere aantal wasbeurten dan de gebruikelijke 83”. Volgens een woordvoerster in Duitsland wordt de controversiële verpakking sinds maandag niet meer geleverd. De bal ging aan het rollen toen een Twitter-gebruiker melding maakte van de Nazi-link. Het feit dat op de verpakking ook de woorden “wit” en “concentratie” terug te vinden zijn, leidde al tot sarcatische grappen op het internet. (Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content