Premium doet mee
SUV’s zijn populair in alle segmenten, van klein tot compact of groot. Ook de premiummerken willen een stuk van die taart. De tijd dat BMW of Audi alleen maar grote Sports Utility Vehicles bouwden, is al lang voorbij. Temeer omdat compacte SUV’s niet alleen populair zijn bij oudere bestuurders die een hogere instap willen, maar ook bij de jonge generatie die voor het eerst een auto koopt. Geen betere manier om nieuwe klanten aan het merk te binden, dus.
Zo heeft Audi al meer dan een jaar de Q2 in zijn gamma. BMW lanceerde op het autosalon van Detroit zijn nieuwe X2. Esthetisch lijkt die nieuwkomer een schot in de roos. De X2, die lager maar ook iets korter is dan de X1, combineert de lijn van een coupé met de praktische aard van een break. Opvallend in het design: het radiatorrooster in de vorm van een nier is voor het eerst omgekeerd. Een keuze die BMW maakte om de SUV een eigen en nog sportievere identiteit te geven.
De X2 brengt ook nieuws op het digitale front met de nieuwe optie Share Live Trip Status. Het systeem biedt de mogelijkheid de positie en informatie over de aankomsttijd te delen met vrienden, familie of zakenrelaties.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier