Ombudsdienst postsector ontvangt meer klachten

(Belga) Het afgelopen jaar kreeg de ombudsdienst voor de postsector, die bevoegd is voor alle klachten over post-of pakjesbedeling, opvallend meer dossiers te verwerken: +20 procent tot 14.739 in totaal. Dat staat te lezen in het jaarverslag van de ombudsdienst.

Van al die dossiers werden er vorig jaar ruim 13.400 behandeld. In 75 procent van de gevallen was er sprake van een positief resultaat, in 2010 was dat in 67 procent van de gevallen. In zes op de tien dossiers hebben de klachten te maken met de manier waarop brieven en pakjes worden verwerkt. Het gaat dan onder meer om brieven die in de verkeerde bus terechtkomen of om het late uur waarop de post bedeeld wordt. In bijna een kwart van de gevallen hebben de klachten te maken met de klantenrelaties (bv. klachtenbehandeling en communicatie). (DTM)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content