NSZ raamt omzetverlies op 51 miljoen euro
(Belga) De panne bij het elektronische betaalverkeer vorige maandag heeft de handelaars in totaal 51 miljoen euro aan omzet gekost. Dat zegt het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ). De ondernemersorganisatie vraagt, net als Unizo, een compensatie van netwerkbeheerder Worldline.
De panne legde het elektronische betaalverkeer op maandag 23 december, in volle eindejaarsshopping, gedurende tweeënhalf uur bijna volledig plat. Hij was het gevolg van een “uitzonderlijk materieel mankement”, legde Worldline nadien uit. Volgens het NSZ konden ruim 1 miljoen transacties niet plaatsvinden omwille van de panne. De ondernemersorganisatie gaat uit van een gemiddeld bedrag van 50 euro per transactie, wat het totale omzetverlies voor de handelaars op 51 miljoen euro zou brengen. Volgens NSZ-voorzitter Christine Mattheeuws zijn er nog geen concrete data gepland voor overleg met Wordline. De ondernemersorganisatie wil dat de netwerkbeheerder een schadevergoeding uitkeert en ook garandeert dat dergelijke pannes in de toekomst niet meer voorvallen. (Belga)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier