NOMINATIES
Het is weer prijzentijd in marketingland: de organisatoren van de Effie’s, de Best of Direct Marketing en de SPCA Awards (SPCA staat voor Sales Promotions Consultants Association) hebben de genomineerden voor hun prijzen bekendgemaakt.
De jury van de Best of DM vond dertien cases op een totaal van 67 goed voor een nominatie. Bij de Effie’s kwam de jury op basis van zestien inzendingen tot zeven genomineerden. De juryleden van de SPCA Awards kregen 32 cases voorgeschoteld en nomineerden er in de verschillende categorieën negentien.
De genomineerden bij de Best of DM – een organisatie van het Belgisch Direct Marketing Verbond – zijn Eternit (bureau Wunderman Cato Johnson, sinds kort Impiric), BBL (bureau Onclinkx-Viérin), Alken-Maes (bureau DVN), Mobistar, Het Gemeentekrediet (beide uitgevoerd door FeedBack), SaraLee Household & Body Care en UPC (twee cases van 4ReAL), AIM (bureau AIM), Electrabel (bureau De Kie Communications), Jobworld.be (bureau Luon), Broederlijk Delen (intern uitgevoerd), Geert Buntinx (bureau OgilvyOne Worldwide) en D’Ieteren (bureau Marketing Power Rapp & Collins). Er worden prijzen in vier categorieën uitgereikt: consumer, business-to-business, non-profit en internet & new media. De uitreiking vindt vandaag (6 april) plaats.
Tijdens de Best of DM reiken VTM en de Vlerick Leuven Gent Management School de DRTV Awards uit (de beste spots die om een directe reactie vragen van de consument). De Vlaamse Gemeenschap heeft daar twee nominaties gekregen. Voorts zijn Tena Lady, Multi-Gum Box, Coca-Cola en NMBS in de running voor een prijs.
De Effie-jury beoordeelde de ingezonden cases in twee categorieën: korte en lange termijn. De kanshebbers voor een prijs in de langetermijncategorie zijn: Brantano (Saatchi & Saatchi Advertising), Centea en de Financieel-Economische Tijd (beide Darwin), Opel (McCann-Erickson) en Thalys (Ogilvy & Mather). Voor de kortetermijnprijzen nomineerde de Effie-jury Janssen-Cilag ( 7 Beaufort) en Orange (VVL/BBDO). De uitslag wordt op 13 mei wereldkundig gemaakt.
De SPCA-jury nomineerde het werk van tien bureaus (goed voor zeventien cases): N’Lil (4 cases), Karamba (3), Concept@TBWA (2), 4ReAL (2), See You Soon, Event Vision, Promotional Campaigns, Raats Communication, Variety en Comforce (elk 1). Daarnaast zijn er nog vijf creatieve prijzen en een persprijs, elk met een aparte jury. Een deel van die extra prijzen is ook al door de hoofdjury aangewezen. Op die manier komt men aan negentien nominaties en elf bureaus. De uitreiking vindt plaats op 27 april.
Om helemaal volledig te zijn: de Creative Club of Belgium deelt op 5 mei de prijzen voor het beste creatieve reclamewerk uit.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier